jump to navigation

Kezdodik a negyedik március 30, 2019

Posted by zolih in Uncategorized.
add a comment

Ma van harom eve hogy landoltunk. Nagyon sok ido telt el azota. Rengeteg dolog tortent velunk. Sok uj elmeny, tapasztalat, tanulas onmagunkrol es a vilagrol. Ma sem tennem maskent. Kezdodik a negyedik ev.

Mar csak negy ev van hatra az allampolgarsag megszerzeseig. Most az a kovetkezo nagy lepcso ahhoz, hogy uj lehetosegek uj kapuk nyiljanak ki.

Az idei ev a stabilizacio eve es a hosszutavu dolgok elinditasa. Lakhatast rendezni kell, valoszinu az ingatlanvasarlas. Ha nem most tavasszal akkor osszel vagy telen.

Ket het mulva pedig futoverseny, irany Honolulu. 🙂

Zarszo – 2018. december 29, 2018

Posted by zolih in Uncategorized.
add a comment

Nagyon hosszu evet zarunk itt a tavolban. Alapvetoen nem volt egy rossz ev de vitathatatlanul sok valtozas es nehezseg volt.

Az ev eleje, Januar viszonylag jol es lenduletesen indult. Megoldottam egy nagy jelentosegu problemat. 100%-ban a problemara es a megoldasra fokuszaltam es meg is feledkeztem magam korul szinte mindenrol. Igy lehet, hogy kb. Januar kozepen tunt fel, hogy anyukam a szokasosnal ritkabban jelentkezik. Kevesebb email es kevesebb Skype hivas jott. Amikor realizaltam es kerdeztem akkor jelentektelen betegseggel, megfazassal magyarazta.

Aztan jott a Januar vege. Fogorvossal kezdodo het. Kora reggel fogorvos ami jol elhuzodott. Ezert nem tudtam aznap Anyukammal beszelni. Csak egy email-re maradt idonk. Ez volt az utolso email amit kaptam tole. Kedden bent a cegnel egy frissen felvett kollega egy piszok nagy malort kovetett el, ami miatt 8000 laptop ment a kukaba…majdnem. Ennek a 8000 laptopnak a megmentese (darabonkent 3000USD) az en vallamat nyomta. Meg is mentettem oket de kozben ejjel-nappal dolgoztam. Csutortokon tunt fel, hogy se email, se hivas, se Skype nincs anyukamtol. Ekkor kezdtem el keresni es de jol tettem. Szombaton talatak ra, eleg rossz allapotban.

Februar arrol szolt alapvetoen, hogy probaltatam a gyogyittatast tavolrol menedzselni. Nehez volt ezt kezelni. Meg nehezebb volt szembesulni az eltitkolt betegseggel. Marciusra a terv az volt, hogy stabilizalodik az allapota es meglatogatom. Sikerult egy nagyon szep es jo helyen az ellatasat megoldani. Majd a korhazbol atszallitas utan egy nappal kesobb elvesztettuk. Borzalmas csapas. Szembesulni ezzel ilyen tavolsagbol nagyon nehez.

Jott a brutalis aprilis. Aprilis elejere volt egy futoversenyem idozitve Honoluluba. Ezt mar kb. 6 honappal korabban lefoglaltam. Januar-februar-marcius alkalmatlan volt barmilyen ertelmes fizikai felkeszulesre. Futottam de fejben nem voltam ott. A verseny es az egesz hetvege viszont piszok jol alakult. Az egyik legszebb hosszu hetvege volt iden. A versenyen nagyon jo idot futottam es nagyon elveztem. A versenyrol visszaerve Redmondba, par nappal kesobb mar indultunk is Budapestre. De elotte meg inteztuk a zoldkartyahoz az orvosi papirokat, mert aprilis vegere megjott az interju idopontunk. Szoval indultunk BP-re a temetes miatt. Majd BP-rol visszaerkezve ha jol emlekszem 2 nappal kesobb mentunk a zoldkartya interjura. Ami teljesen jol sikerult. Megkaptuk a zoldkartyat. Juheee. Hosszu idoszak lezarult.

Majus teljesen kiesett, nem nagyon tudom, hogy mi tortent leszamitva azt, hogy az utolso ket bolcsessegfogamat is kiszedtek. Junius ujabb futoverseny volt, Seattle fel marathon verseny. Jol ment ez is, elveztem. De 2kg plusz felszaladt ram ami zavart.

Karrier fronton az elso felevben sok minden nem tortent. Eros felev volt jol sikerult minden de semmi kiugro. Az akkori fonokom palyazott hazon belul egy poziciora ahova vitt volna magaval. Majus-junius korul mar ezt tervezgettuk egyutt. Aztan jott a Julius. Amikor kirugtak. Bumm. Hirtelen minden terv ment a kukaba es uj helyzettel kellett szembesulnom. Az uj vezetes fele azonban jeleztem lojalitasom es azt, hogy szamithatnak ram ebben a viharos es nehez idoszakban. Igy minden szemelyes torekvesemet egy kis idore felretettem es kompromisszumot kotottem. Jegyzem meg jo kis kompromisszum ez es most sem tennem maskant igy 6 honap elteltevel.

Julius mindig nagy elmeny. Szinte az egesz csaladnak ekkor van a szuletesnapja. Igy minden het es hetvege orom. Ilyenkor eleg aktivak is vagyunk. Igy sok aktivitas is volt, kirandulas, muzeumok, allatkertek stb. Es Juliusban elinditottam a felkeszulest a Marathonra.

Augusztus szinten kb. kiesos. Amire  tisztan emlekszem az az erdotuzek miatti fust, rossz levego es nagyon meleg. A csalad kiegeszult egy hazi legtisztito berendezessel. Szerintem cask placebo de a csalad masik fele azt mondja, hogy ez jo. 🙂

Szeptember ujra futoverseny volt. Egy felmarathon amit amolyan edze / felhozo versenynek tekintettem. Kivaloan sikerult. Suhantam. Eltuntek a kilok is. Kozben eldontottem, hogy 2019 az Ingatlan vasarlas eve lesz. Berlunk egy kicsi lakast. Ami tenyleg kicsi. De most, hogy biztosan maradunk itt az ido. Szoval elkezdtuk kutatni a piacot, megerteni a folyamatot stb.

Oktober szinten cask ugy elhusant. Oktober vege a szokasos Hawaii nyaralas ami atog Novemberbe is. Kivaloan sikerult. Raadasul iden arra a szigetre mentunk vissza ahol nem jartunk 4 eve. Lanaii. Varazslatos. Sikerult egy jo nagyot pihenni.

Novemberben a nyaralasbol visszaerve katasztrofa jott szembe a munkahelyen. A hasznalatban levo proxy megoldasunk egyik percrol a masikre tonkrement. Ne is kerdezzetek, hogy ez hogy lehet, hosszu tortenet es nem is minden reszlet nyilvanos. Eleg annyi, hogy a regi megoldas tobbe hasznalhatatlan volt. Azonban, mino szerencse, irtam egy sajat proxy szervert… 🙂 Tudhatjatok a kedvenc termekem az ISA / TMG volt mindig is. Amikor ez a termekvonal megszunt akkor eleg Szomoru voltam. Harom eve jott a gondolat, hogy jo volna ujra elkesziteni ezt a termeket, a nullarol de modern alapokon. Hobbikent belevagtam. Es elkeszult. Sokaig cask az asztalomon fekudt a termek (kepletesen) de most amikor a mukodo proxy megoldasunk osszezuhant akkor elokerult mint alternative, hogy alljunk at erre. Mint kiderult semmilyen mas alternativank nem volt. Igy novemberben, a kaosz kellos kozepen megszuletett a dontes, irany az uj proxy. A meglepo az, hogy azota is hiba nelkul mukodik. Windows Server 2019-en. Buszke vagyok es ez a karrieremben egy ujabb lepcso egy eleg nagy lepcso. (ez itt nem egy hivatalos termekbejelentes. a termek jelenleg belso felhasznalasra van es nem tudom sem megerositeni sem megcafolni azt, hogy barmikor is kereskedelmi forgalomba kerul barmilyen modon)

Ha November akkor Seattle Marathon. Lefutottam. Az elotte levo 2-3 het nagyon nehez volt a proxy-gate miatt. Az edzeseket nem hagytam el de fejben megint nem voltam ott. Kozben eletem elso verseny futocipojet is megvettem a nagy esemenyre. A verseny csodalots volt. A celom az volt, hogy a szemelyes rekordomat megdontve 4 oran belul vegezzek. Ez vegul sikerult. A hivatalos idom 3 ora 51 perc lett. Azonban a tav a hivatalos Marathoni tavnal hosszabb volt ket GPS szerint is (igen mindig ket GPS-el futok). Igy a Marathoni idom 3 ora 48 perc ez az uj szemelyes rekordom.

Vegul ezzel elertuk a Decembert. Ami a feltoltodes, a lassulas, a szemelyes kikapcsolodas ideje. Kellene, hogy legyen. De az elmult 3 evben a December mindig zsufolt munkaval. Valahogy itt a Karacsony nem akkora leallas mint BP-n. Cserebe a Halaadas az de az cask par nap. Viszont sikerult nemi kikapcsolodast beiktatnom ide Decemberre. Kicsit lassultam, kicsit kevesebb idot toltottem bent es tobbet itthon. Foztunk, sutottunk, keszultunk az unnepre es persze sokat edzettem. Marathon utan mindig a kovetkezo honap kicsit lazulosabb. De igy is December 180km-es honap.

Ami a jovo evet illeti a tervek:

  • beiratkoztam az egyetemre. Januarban indul is. 9 honap. Ez jol megszabja majd az idobeosztasomat es a szellemi felfrissules garantalt.
  • Februar vegeig (max Marcius kozepeig) dontok az ingatlanvasarlasrol. Lehet, hogy meg 1 evet varunk. A gazdasagi helyzet allapotatol es a piactol fugg.
  • Marcius balna nezo tura
  • Aprilis, Honolulu felmarathon ujra
  • Junius, Seattle felmarathon ujra
  • Valamikor nyar elejen BP-re utazunk.
  • December 1 Seattle Marathon. A terv 3 ora 45 perc. 🙂
  • szakmai oldalon valoszinuleg jon a kovetkezo szint. Principal Software Engineer. Nagyobb felelosseg, masfajta munka.

Hat itt tartunk. Par kep az elmult par hetbol, hogy ne cask a szoveg alljon itt. Jovore folyatjuk.

Itt van az osz szeptember 19, 2018

Posted by zolih in Uncategorized.
add a comment

A nyar hosszu volt. Sot az egesz ev nagyon hosszu volt eddig. De ez a nyar egy nagy hajtas volt reszemrol. Magyarorszagon a biznisz ritmusa nyaron mindig laza volt. Ugyfelek nyaraltak a melegben amugy sem volt senkinek sem tul sok kedve dolgozni. A konferenciak is nyarra estek. Szoval jobbara utazassal, feltoltodessel, ‘laza’ munkaval szokott telni. Itt viszont nincs klasszikus ertelemben vett ugyfelem. Egyebkent is a munkat kb. magamnak hatarozom meg abban a piszok szerencses helyzetben vagyok. Nyaron nem szoktam a klasszikus ertelemben veve nyaralni igy iden sikerult teljesen magamrol megfeledkezve a munkat tultolni. Szunet, szabadsag nelkul az egesz nyarat vegig dolgoztam ugy, hogy a hetvegek kb. felet is minimum munkaval toltottem. Neha tobbet is. Es ez most igy szeptemberben sem valtozott. Csak most kezdtem el erezni, hogy ez hosszumenet volt. Gyakorlatilag aprilis ota amiota visszaerkeztem Magyarorszagrol azota tart ez a szezon. Es sajnos aprilis elott sem volt egyszeru menet. Szoval ez az ev eleg hosszura sikerult.

Az uzleti evet sikeresen zartam. Ahogy irtam a titulusom megvaltozott ami jo. A fonokomet kirugtak. Ami persze nem jo. De mint minden valtozas ez is jo valtozas es helyzeteket teremt. Ugye az el tul aki a legjobban kepes alkalmazkodni. Nekem ebben szerencsem van (ha-ha) szerencsere gyorsan tudok a helyzetekhez alkalmazkodni. Szoval ebben a megvaltozott helyzetben is sikerult feltalanom magam konnyen. Az ‘evertekelesem’ is megvolt es annak eredmenyet a bonuszomat is atutaltak. Alapvetoen kevesebbet keresek itt, pontosabban kevesebbet tudok aranyaiban megtakaritani mint Magyarorszagon. Viszont itt ezt az egeszet nem is az anyagiak miatt csinalom. Vannak dolgok amiket nem lehet penzre valtani.

Augusztusban kb. sikerult eldonteni, hogy jovore ingatlanvasarlassal fogok probalkozni. Errol kesobb meg irok majd reszletesen. Jelenleg ott tartok, hogy egy ugynokkel felvettem a kapcsolatot. Talalkoztunk, megbeszeltuk hogy mi a fontos es mi nem. Elmagyarazta a folyamatot es belottuk, hogy kb. mikor megyunk ki a piacra. A bankba is elvandoroltam es atbeszeltuk 1 ora alatt, hogy milyen lehetosegek vannak. szerencsere vannak. Szoval jovore jon egy uj fejezet. Vegleges letelepedes sajat ingatlanba. Ami annyira nem is egyszeru feladat de nem megoldhatatlan mutatvany.

Novemberben jon az uj Maraton. Szeptember elejen futottam egy viszonylag jo felmaratont egy versenyen amivel az oszi felkeszulesi szezont elinditottam. Minden vasarnap November vegeig minimum 15km-t futok de lesznek es vannak 20-25-32-es tavok is a naptarban. Mellette iden hetente 2-3 alkalommal erosito edzeseket is csinalok es heti egy szaunat is beidozitek. A vasarnapok kb. igy neznek most ki: 7kor futas indul. Tavtol fuggoen ez 1.5-2-3 ora. Utana haza, ruhacsere es irany a kondi. ~45 perc erosito edzes es utana 15-30 perc szauna. Ha ennek vege akkor haza es alvas hetfoig. Nem vicc. Mozdulni is nehez utana. Remelem, hogy meglesz az eredmenye. Szeretnem 4 ora ala betolni a maratont. Ha jol sikerult minden akkor 3:45-s idot tudok futni. Ha az sikerulne akkor nagyon boldog lennek. De egy 3:59:59-es idovel is.

Oktober vege mint mindig, Hawaii. Utazunk, nyaralunk. Ramfer a kikapcsolodas. Mar nagyon varom. Kicsit tobb mint 1 honap.

A zoldkartya megszerzeset mar el is felejtem lassan. Mar csak 4.5 ev az allampolgarsagig.

Logoff augusztus 18, 2018

Posted by zolih in Uncategorized.
1 comment so far

Ma kopogtak az ajton. A postas volt. Levelem jott a Los Angeles-i fokunzulatusrol. Sikeresen kijelentkeztem Magyarorszagrol. Igy regisztralt kulfoldon elo Magyar allampolgar lettem. Egyben elkuldtek az uj lakcimkartyamat. Vegyes erzeseim vannak.

Kijelentkezes

Ez is Amerika augusztus 10, 2018

Posted by zolih in Uncategorized.
add a comment

Januarban jott hozzank egy uj kollega. Korabban Katona volt a seregbol jott at a civil eletbe. 22-25 koruli viszonylag jo kepessegu fiatal srac.

Juliusban eltunt 2 hetre. Mint kiderult ‘behivtak’. Amikor visszajott akkor kozolte a hirt. 3 evre behivtak ujra. Megy ‘bevetesre’.

Nem orul annyira ennek mert fizetesben a civil es a katonai fizetes kozott jelentos elteres van. A Microsoft 6 honapig a kulonbozetet fedezi neki illetve 3 ev mulva amikor ‘leszerel’ akkor garantalt helye van, automatikusan felveteli nelkul ott folytathatja a karrieret ahol abbahagyta.

Minden jo es kevesbe jo reszevel egyutt ez is Amerika.

Repulesi museum ujra július 23, 2018

Posted by zolih in Uncategorized.
2 hozzászólás

Az allandosag gyonyorkodtet. A valtozatossag untat. Az entropia ellenem dolgozik. A dolgok valtoznak, viharos tempoval. A rendezettsegbol a rendezetlenseg fele robogunk. Igy aztan ebben a valtozo vilagban az egyensulyt csak az allando dolgokkal tudom megteremteni.

Tavaly ota ilyen allando elemme lepett elo a Museum of Flight. Ha mar jartal ott akkor erted, hogy miert. Ha meg nem volt hozza szerencsed de itt jarsz a kornyeken akkor latogass el es nezd meg. Hatalmas elmeny kicsinek es nagynak egyarant. Repules szerelmeseinek kifejezetten ajanlott.

Iden ezt feldobtuk egy szimulatoros foglalkozassal. 1.5 oras program amiben az elejen egy igazi gepet kellett atvizsgalni. Felszallas elotti atvizsgalas. Aztan utvonalat terveztunk majd irany a szimulator es a tervezett utvonalat ‘lerepultuk’. Hatalmas elmeny.

Jovore ujra megyunk.

 

Standard title es ami mogotte van július 1, 2018

Posted by zolih in Uncategorized.
add a comment

A heten a standard title-om megvaltozott. Hivatalosan is Senior Software Engineer lettem. Ebben a ‘Software Engineer’ az igazi valtas. Soha nem voltam ‘dev’, soha nem voltam fejleszto. A Korosztalyomban szerintem mindenki aki gyerekkent kerult kapcsolatba a geppel a ’80-as evekben az valahol a programozas alapjait is magaba szivta. Nalam is igy indult. A basic volt eletem masodik nyelve amit megtanultam. Az Orosz nyelv csak a basic utan jott. 🙂

Aztan az informatikai karrierem valahogy soha nem a fejlesztes kore epult. Mindig is az infrastruktura volt a terepem. Persze valahol belul tudtam es ereztem, hogy egy ponton tul csak a fejlesztessel fogok tudni tovabblepni. Ezert meg a 2000-es evek kozepe kornyeken valahol ugy a Visual Studio 2005 korul kezdtem el magam fejleszteni. Sok, rengeteg buktatoval. De feszegettem hataraimat. Jottek a telefonos alkalmazas fejlesztesek a sajat problemaimra valo alkalmazasok elkeszitese. Aztan eljutottunk 2014-2015 kornyekere ahol mar ugyfelnek is fejlesztettem alkalmazast. Ott valami orokre megvaltozott. Penzt adtak a kodomert.

2016-ban amikor Redmond-ba jottem akkor mar biztos voltam benne, hogy elobb vagy utobb de fejleszto leszek. Az itteni munkam a kb. 50% kodolasbol idenre mar kb. 80-90%-ba csapott at ami neha mar sok. Viszont itt volt az ido, hogy ez a standard title is a helyere keruljon. Igy a karrierem kovetkezo lepcsojere is egyszerubb lesz ugranom. Ami jon. Hamarosan itt is van…de errol majd kesobb.

Szoval fejleszto lettem. Buszke vagyok ra, hogy sikerult atlepnem a hatart, hogy sikerult  a sajat hataraimat feszegetni es valami egeszen ujba beletanulni. Meg akkor is ha az alapok mindig is ott voltak. Jo fejleszto vagyok? Biztosan nem a legjobb. Azonban a kivalo infrastruktura tudasom, a nagyon mely OS tudasom es tapasztalatomat egy kozepesen eros fejlesztoi tudassal kiegeszitve ertekes vagyok. Ez a lenyeg. Nem akarok a legjobb fejleszto lenni a vilagon. Viszont amerre es amilyen utemben ez az iparag valtozik at kell lepni ezt a szintet es magabiztosan kell tudni kodolni. Ez most adott.

Kozben beiratkoztam a Universal Washington-ra is. Hat ezek vannak itt.

Veradas június 30, 2018

Posted by zolih in Uncategorized.
add a comment

A veradas fontos. Tegnap az MS Campus-on veradas volt. A fonokommel egyutt mentunk. Segiteni mindig jo, adni mindig jo.

Hosszas papirmunka es elektronikus “papirmunka”. Utana talalkozo egy orvossal. Az egesz elokeszulet kb. 30 perc. Komolyan veszik. Majd jott a sokk. Nem adhatok vert. Nem cask en. Kb. mindenki aki a ’80-as evekben Europaban elt eveket az nem adhat vert. Regisztralt verado lettem hat tegnap es a nevem melle felkerult az ineligible jelzes. Hat ez van. Szerettem volna nagyon segiteni de persze ertheto elso a biztonsag.

SSN frissitve június 11, 2018

Posted by zolih in Uncategorized.
add a comment

Penteken a postaval megerkezett az uj SSN. Azt mondtak, hogy 2 het az ugyintezes. Ehhez kepest 1 het alatt elkeszult az uj kartya amin mar semmilyen korlatozas nincs. Szoval ez is kesz. Magyar szerveknek az erre kijelolt modon jeleztem a kulfoldi letelepedesi szandekomat (aka kijelentkezes). Ez 1 honapja volt. Meg visszaigazolast sem kaptam es az ugy statusza ‘bejelentett’. Sebaj. Lassan orolnek a malmok, tudom.

A hetvegen volt a Rock n Roll Seattle Marathon. 1/2 marathoni tavot futottam. A palya eleg nehez, hegyes-volgyes ellenben nagy szep. Az idom elmarad a szemelyes legjobbamtol de nem lett rossz. 1:48 ami tekintettel a palya nehezsegere egy jo ido. Raadasul jobb mint amit Honolulu-ban futottam es jobb lett a pulzusom is. Elegedett vagyok. Lassan kezdodik a masodik felev sok-sok kihivassal egyutt. Ami szuper.

Ugyintezes június 2, 2018

Posted by zolih in Uncategorized.
add a comment

Az egyik legfontosabb azonosito az SSN (Social Security Number). E nelkul nehez vagy szinte lehetetlen barmit is intezni. Meg egy telefon elofizetest sem lehet venni. Ezert 2.5 eve az elso ugyintezes az SSN igenyles volt. Akkor meg segitseg kellett ehhez mert hianyzott a helyismeret es a folyamatokkal sem voltam kepben. Az SSN gyorsan es rendben meg is erkezett meg akkor. Azonban az akkori statuszom alapjan cask korlatozott SSN-t kaptam.

A zoldkartyaval egy uj SSN-t kell kerni ami mar korlatozas nelkuli. Tegnap, penteken felkerestuk a Social Security irodat Bellevue-ben. Ez az ahol 2.5 eve voltunk es az elso hivatalos ugyet inteztuk. Most visszatertunk. Az irodaban semmi nem valtozott. Minden pont ugy nez ki es ugy ment mint akkor. Talan cask a sor volt sokkal nagyobb. A hivatalba jaras itt sem tartozik a legjobb dolgok koze a vilagon. Ropke 2 ora alatt sikerult elintezni az ugyet, amibol 1:45 volt a varakozas. 2 het mulva jon az uj kartya. Hurra.

Amerikai allampolgaroknak az egesz ugyintezes mehet online is, nekunk ez meg nem lehetoseg, de talan egyszer ez is eljon. 😉

A tegnapi nap kellemes nosztalgiaval telt. Baromsag de jo volt visszamenni ebbe az irodaba. A varakozasi ido jo volt arra, hogy visszagondoljak az elmult 2.5 evre.